Op reis met Bart en Hellen

Weer Thuis

We waren op tijd bij de boot en na wat formaliteiten hebben we eenmaal aan boord genoten van de prachtige omgeving en het lekkere weer tijdens de tocht door het Seydisfjordur (fjord). Eenmaal op open zee voelen we weer die enorme deining (net zoals op de heenreis) en na een kopje koffie met gebak besluiten we onze hut op te zoeken, waar we verder tot aan het diner niet meer uit komen. Lekker slapen, lezen en TV kijken is wat we deze dag doen. Als we de volgende ochtend bij de Faroer-eilanden wegvaren is de zee weer spiegelglad en brengen we nog een rustige dag door op de boot. Zaterdag vaart het schip precies op tijd de haven van Hirsthals binnen en om 1 uur 's-middags vertrekken we richting Den Bosch waar we na 3 stops 's-avonds om 11 uur de sleutel in het slot steken en we weer ons vertrouwde bedje opzoeken.

IJsland is prachtig vooral als je van rust, natuur en mooie landschappen houdt. Ook de mensen zijn erg vriendelijk. Het prijspeil is wat aan de hoge kant, maar is ons uiteindelijk toch meegevallen. Het mooiste gebied is dat rond Myvatn, vanwege de diversiteit in landschap en kleuren.

Frans van der Weide

Zoals afgesproken is dit het adres voor een dagelijkse Mac-tip.
Groetjes Margo en Frans en onze Harrie

Andree Hollander

Elly van der Steen

Prachtig en zeer indrukwekkend, gaaf zeg.

Hamba